Bedankt, plan nu een afspraak in om je inschrijving af te ronden
Leuk dat je mee wilt doen met FNV AOV!
Als je mee gaat doen heb je altijd eerst een persoonlijk gesprek met een van de mensen van het SamSam Servicebureau. Dat doen we online (video bellen) met behulp van Microsoft Teams.
Doe je al mee met FNV AOV en wil je je dekking aanpassen?
Maak dan een afspraak via deze agenda en niet onderstaande agenda.
Waarom dat gesprek?
Met een gesprek zorgen we er voor dat jij precies weet waar je aan begint met FNV AOV. We hebben geen kleine lettertjes maar we weten ook dat niet iedereen altijd alles leest.
Daarnaast moeten we ook even naar het resultaat van je onderneming kijken om te achterhalen of de door jou gewenste “dekking” mogelijk is volgens het reglement van FNV AOV. Zie ook de tekst hier onder. Als je wil weten waar je uit kunt kiezen, check dan hier je mogelijkheden.
Wat gaan we dan doen?
- Al je vragen beantwoorden
- De belangrijkste zaken toelichten
- Het door jou gewenste inkomen bij arbeidsongeschiktheid vastleggen
- Je identiteit formeel vaststellen
- De eerste storting doen op je AOV-rekening
Oftewel, alles regelen zodat je per de eerste van de volgende maand mee kunt doen!
Resultaat uit onderneming?
Met wat hulp van je boekhouder of accountant
Niet iedereen is van de cijfertjes en als het gaat om het aantonen van het resultaat van je onderneming kan het zijn dat je accountant of boekhouder alles voor je doet. Die kan je om hulp vragen. Als hij of zij aangesloten is bij een brancheorganisatie dan kunnen zij een formulier invullen op deze website waarmee ze aangeven wat het resultaat is van je onderneming waar jij je inkomen uit haalt. Je kan een link naar dit formulier naar ze doorsturen. Zodra het formulier wordt ingestuurd ontvang je zelf ook een email en kan je een afspraak maken. In het online gesprek handelen we dan alle andere zaken af.
Als je het zelf met ons regelt
Voor ons staat voorop dat het een leuk gesprek is! Want we zijn altijd nieuwsgierig naar jou en jouw onderneming. En je kan dan cijfers laten zien waarmee jij kunt aantonen wat jouw inkomen uit onderneming is. Denk bijvoorbeeld aan je jaarrekeningen, aangiftes inkomstenbelasting, enzovoorts. Startende ondernemers kunnen hun verwachte inkomen uit onderneming laten zien aan de hand van opdrachten, uurtarief en, als je die al hebt, je eerste BTW-aangifte(s).
En voor de helderheid, als je partner je boekhouding doet dan is het natuurlijk prima dat hij of zij er gewoon bij is!